субота, 28 вересня 2024 р.

Оцінювання в Новій українській школі: досвід та виклики

27 вересня 2024 року онлайн відбувся семінар для вчителів інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут», присвячений актуальним питанням оцінювання учнів у контексті Нової української школи. Захід об’єднав понад 120 педагогів, які прагнуть вдосконалювати свою професійну майстерність та знаходити ефективні шляхи оцінювання досягнень здобувачів освіти.

Учасники семінару мали змогу розширити кругозір щодо оцінювання в НУШ з огляду нормативних документів. Т.В. Гіджеліцька, методист Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. А.Назаренка, акцентувала на пріоритетних видах оцінювання, які відповідають вимогам компетентнісного підходу.

Під час семінару учасники мали змогу обговорити актуальні виклики, з якими стикаються вчителі під час оцінювання. Особливу увагу було приділено практичному застосуванню нових підходів до оцінювання.

О.В. Бондарчук, вчитель Полонського ліцею № 3 ім. М.Свінціцького, представила власний досвід використання карток для формувального оцінювання учнів 5-7 класів, укладання календарно-тематичного планування та ведення щоденника спостережень.

                                       
                                       
 

Додаткові матеріали: Посібник «Картки для формувального оцінювання» 

четвер, 19 вересня 2024 р.

Практикум «Цифрові освітні ресурси в практиці роботи вчителів основ здоров'я та інтегрованого курсу «Здоров'я, безпека та добробут»: використання Book Creator»

19 вересня 2024 року відбувся практикум на тему: «Цифрові освітні ресурси в практиці роботи вчителів основ здоров'я та інтегрованого курсу «Здоров'я, безпека та добробут»: використання Book Creator».

Метою практикуму було ознайомлення педагогів з можливостями та перевагами використання цифрового ресурсу Book Creator для створення інтерактивних підручників і практичних завдань, що підвищують мотивацію та активність учнів на уроках. Учасники здобули навички генерування інноваційного контенту для власних уроків, який відповідає сучасним вимогам освіти.



Під час практикуму педагоги створювали власні цифрові книги для уроків, використовуючи мультимедійні елементи: текст, зображення, відео та аудіо. Також відбулось обговорення та обмін досвідом щодо впровадження цифрових освітніх ресурсів у щоденну педагогічну практику. Учасниками заходу стали 88 педагогів області.

вівторок, 27 серпня 2024 р.

Серпнева методична зустріч із учителями інтегрованого курсу «Здоров'я, безпека та добробут», основ здоров'я

27 серпня 2024 року відбулась онлайн традиційна серпнева методична зустріч із учителями інтегрованого курсу «Здоров'я, безпека та добробут», основ здоров'я, де зроблено головні акценти реалізації НУШ у 2024/2025 н.р. для вчителів соціальної та здоров'язбережувальної освітньої галузі.

У межах зустрічі обмінялись думками з приводу:

  • реалізації пілотного проєкту на прикладі роботи інклюзивного класу безпеки Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Хмельницької області (А. Мельник, методистка навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Хмельницької області)
  • психологічних особливостей семикласників, шляхів взаємодії вчителя з підлітками та їх батьками в освітньому процесі (Д.Пивовар, методист навчально-методичного центру психологічноїслужби)
  • орієнтирів для організації освітнього процесу з соціальної  та здоров'язбережувальної освітньої галузі. Презентовано цифровий ресурс «Методичний порадник для учителів основ здоров'я, інтегрованого курсу «Здоров'я, безпека та добробут» щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 н.р.» (Т. Гіджеліцька, методист НМЦ Хмельницького ОІППО ім. А.Назаренка)
  • практики використання проєктів у рамках інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» (І.Орлянська, вчителька Кам'янець-Подільського ліцею №3 Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, тренерка НУШ)



пʼятниця, 16 серпня 2024 р.

 Наказом Міністерства освіти і науки України від 7 серпня 2024 року № 1112 затверджено «Порядок та умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні».

Заклади освіти можуть організовувати освітній процес в ОЧНІЙ (денній) ФОРМІ, зокрема із застосуванням ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ та /або за ДИСТАНЦІЙНОЮ ФОРМОЮ.

Детальніше з документом можна ознайомитися за посиланням.

Затверджено інструктивно-методичні рекомендації щодо проведення апробації навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 н.р.

З метою дослідження й підвищення якості навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти у 2024 році вперше запроваджується апробація підручників/посібників. На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 13.08.2024 року № 1130 “Про апробацію навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 н.р.” Українським інститутом розвитку освіти підготовлено інструктивно-методичні рекомендації щодо  проведення апробації навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 н.р. 

Наказ № 105-аг від 15.08.2024 "Про затвердження інструктивно-методичних рекомендацій щодо проведення апробації навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 н.р.“. Перелік форм до наказу № 105-аг від 15.08.2024 доступні за покликанням.

четвер, 15 серпня 2024 р.

Надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» навчальній програмі для 5 – 9 класів

 Міністерство освіти і науки надало гриф "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" модельним навчальним програмам для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти. 

Наказом МОН від 14.08.2024 р. №1138 надано гриф навчальним програмам:
✔ «Підприємництво і фінансова грамотність. 8-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Буяк Р. Р., Гнаїишин О. М., Сухінська В. О., Сливка Є. М.);
✔ «Підприємництво і фінансова грамотність. 8-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Ящишина L В., Боднарчук Т. Л., Буторіна В. Б., Мельник І. В., Музичук І. В.)

Оновлення Типової освітньої програми для 5-9 класів

 Міністерство освіти і науки України затвердило зміни до Типової освітньої програми для 5–9 класів (Наказ МОН від 09.08.2024 р. №1120 "Про внесення змін до типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти").