Сторінки

субота, 28 вересня 2024 р.

Оцінювання в Новій українській школі: досвід та виклики

27 вересня 2024 року онлайн відбувся семінар для вчителів інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут», присвячений актуальним питанням оцінювання учнів у контексті Нової української школи. Захід об’єднав понад 120 педагогів, які прагнуть вдосконалювати свою професійну майстерність та знаходити ефективні шляхи оцінювання досягнень здобувачів освіти.

Учасники семінару мали змогу розширити кругозір щодо оцінювання в НУШ з огляду нормативних документів. Т.В. Гіджеліцька, методист Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. А.Назаренка, акцентувала на пріоритетних видах оцінювання, які відповідають вимогам компетентнісного підходу.

Під час семінару учасники мали змогу обговорити актуальні виклики, з якими стикаються вчителі під час оцінювання. Особливу увагу було приділено практичному застосуванню нових підходів до оцінювання.

О.В. Бондарчук, вчитель Полонського ліцею № 3 ім. М.Свінціцького, представила власний досвід використання карток для формувального оцінювання учнів 5-7 класів, укладання календарно-тематичного планування та ведення щоденника спостережень.

                                       
                                       
 

Додаткові матеріали: Посібник «Картки для формувального оцінювання» 

четвер, 19 вересня 2024 р.

Практикум «Цифрові освітні ресурси в практиці роботи вчителів основ здоров'я та інтегрованого курсу «Здоров'я, безпека та добробут»: використання Book Creator»

19 вересня 2024 року відбувся практикум на тему: «Цифрові освітні ресурси в практиці роботи вчителів основ здоров'я та інтегрованого курсу «Здоров'я, безпека та добробут»: використання Book Creator».

Метою практикуму було ознайомлення педагогів з можливостями та перевагами використання цифрового ресурсу Book Creator для створення інтерактивних підручників і практичних завдань, що підвищують мотивацію та активність учнів на уроках. Учасники здобули навички генерування інноваційного контенту для власних уроків, який відповідає сучасним вимогам освіти.



Під час практикуму педагоги створювали власні цифрові книги для уроків, використовуючи мультимедійні елементи: текст, зображення, відео та аудіо. Також відбулось обговорення та обмін досвідом щодо впровадження цифрових освітніх ресурсів у щоденну педагогічну практику. Учасниками заходу стали 88 педагогів області.

вівторок, 27 серпня 2024 р.

Серпнева методична зустріч із учителями інтегрованого курсу «Здоров'я, безпека та добробут», основ здоров'я

27 серпня 2024 року відбулась онлайн традиційна серпнева методична зустріч із учителями інтегрованого курсу «Здоров'я, безпека та добробут», основ здоров'я, де зроблено головні акценти реалізації НУШ у 2024/2025 н.р. для вчителів соціальної та здоров'язбережувальної освітньої галузі.

У межах зустрічі обмінялись думками з приводу:

  • реалізації пілотного проєкту на прикладі роботи інклюзивного класу безпеки Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Хмельницької області (А. Мельник, методистка навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Хмельницької області)
  • психологічних особливостей семикласників, шляхів взаємодії вчителя з підлітками та їх батьками в освітньому процесі (Д.Пивовар, методист навчально-методичного центру психологічноїслужби)
  • орієнтирів для організації освітнього процесу з соціальної  та здоров'язбережувальної освітньої галузі. Презентовано цифровий ресурс «Методичний порадник для учителів основ здоров'я, інтегрованого курсу «Здоров'я, безпека та добробут» щодо організації освітнього процесу в 2024/2025 н.р.» (Т. Гіджеліцька, методист НМЦ Хмельницького ОІППО ім. А.Назаренка)
  • практики використання проєктів у рамках інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» (І.Орлянська, вчителька Кам'янець-Подільського ліцею №3 Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, тренерка НУШ)



пʼятниця, 16 серпня 2024 р.

 Наказом Міністерства освіти і науки України від 7 серпня 2024 року № 1112 затверджено «Порядок та умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні».

Заклади освіти можуть організовувати освітній процес в ОЧНІЙ (денній) ФОРМІ, зокрема із застосуванням ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ та /або за ДИСТАНЦІЙНОЮ ФОРМОЮ.

Детальніше з документом можна ознайомитися за посиланням.

Затверджено інструктивно-методичні рекомендації щодо проведення апробації навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 н.р.

З метою дослідження й підвищення якості навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти у 2024 році вперше запроваджується апробація підручників/посібників. На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 13.08.2024 року № 1130 “Про апробацію навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 н.р.” Українським інститутом розвитку освіти підготовлено інструктивно-методичні рекомендації щодо  проведення апробації навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 н.р. 

Наказ № 105-аг від 15.08.2024 "Про затвердження інструктивно-методичних рекомендацій щодо проведення апробації навчальної літератури для закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 н.р.“. Перелік форм до наказу № 105-аг від 15.08.2024 доступні за покликанням.

четвер, 15 серпня 2024 р.

Надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» навчальній програмі для 5 – 9 класів

 Міністерство освіти і науки надало гриф "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" модельним навчальним програмам для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти. 

Наказом МОН від 14.08.2024 р. №1138 надано гриф навчальним програмам:
✔ «Підприємництво і фінансова грамотність. 8-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Буяк Р. Р., Гнаїишин О. М., Сухінська В. О., Сливка Є. М.);
✔ «Підприємництво і фінансова грамотність. 8-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Ящишина L В., Боднарчук Т. Л., Буторіна В. Б., Мельник І. В., Музичук І. В.)

Оновлення Типової освітньої програми для 5-9 класів

 Міністерство освіти і науки України затвердило зміни до Типової освітньої програми для 5–9 класів (Наказ МОН від 09.08.2024 р. №1120 "Про внесення змін до типової освітньої програми для 5 – 9 класів закладів загальної середньої освіти").

середа, 14 серпня 2024 р.

Нові вимоги щодо оцінювання результатів навчання

 Наказом МОН від 02.08.2024 №1093 скасовано наказ МОН від 01.04.2022 №289 та затверджено рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів НУШ.

середа, 5 червня 2024 р.

Методичний івент «Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти в адаптаційному циклі: виклики, практики, рішення»

05 червня 2024 року відбувся методичний івент, присвячений реалізації Державного стандарту базової середньої освіти в адаптаційному циклі, який проходив онлайн у Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти імені А. Назаренка. Захід був спрямований на обговорення викликів, практик і рішень у соціальній та здоров’язбережувальній освітній галузі. Модераторами секції виступили Тетяна Гіджеліцька та Віктор Левицький, методисти НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти.

Презентаційні матеріали

Педагогіка партнерства в умовах реалізації концепції НУШ через соціальну та здоров’язбережувальну освітню галузь

Доповідач: Зарина Харчук, учителька та заступник директора з навчально-виховної роботи Славутської гімназії «Успіх» Славутської міської ради

Практика використання проєктів у рамках інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут»

Доповідач: Орлянська Ірина, вчителька Кам'янець-Подільського ліцею №3 Кам'янець-Подільської міської ради Хмельницької області, тренерка НУШ

Дієві інструменти розвитку критичного мислення сучасних школярів

Доповідач: Леся Магаляс, учителька основ здоров’я Міцівецької гімназії Новодунаєвецької селищної ради Хмельницької області

Впровадження інтерактивних методів на уроках основ християнської етики: виклики та можливості

Доповідач: Валентина Когут, учителька основ християнської етики Зіньківського ліцею з початковою школою та гімназією Зіньківської сільської ради Хмельницької області

Захід завершився рефлексією «Діамант», під час якої учасники поділилися своїми враженнями та обговорили нові знання і підходи, представлені під час івенту.



середа, 24 квітня 2024 р.

Семінар «Шляхи формування наскрізних умінь учнів НУШ: конструктивне керування емоціями»

 23 квітня 2024 року відбувся семінар на тему «Шляхи формування наскрізних умінь учнів НУШ: конструктивне керування емоціями». Учасниками заходу стали вчителі основ здоров’я та інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут». Спікери під час виступів акцентували увагу на методах, прийомах, інструментах формування наскрізних умінь учнів та обговорили практичні приклади їх впровадження у освітній процес.

Додаткові матеріали доступні за посиланнями:

Поняття наскрізнихумінь та шляхи їх формування: конструктивне керування емоціями (Тетяна Гіджеліцька, методист НМЦ професійного розвитку керівних та педагогічних працівників установ і закладів дошкільної та загальної середньої освіти Хмельницького ОІППО ім. А.Назаренка)

Емоційний інтелектпедагога як запорука емоційного благополуччя дитини (Пивовар Діана Вікторівна, методист навчально-методичного центру психологічної служби)

Практичні прийоми тавправи для розвитку емоційного інтелекту (Жанна Миколаївна Ребекевша, вчитель основ здоров’я, інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» Великомедведівської гімназії Судилківської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області)

Цифрові застосункидля розвитку емоційного інтелекту (Магаляс Леся Сергіївна, учитель основ здоров’я Міцівецької гімназії Новодунаєвецької селищної ради Хмельницької області)

Ці матеріали допоможуть педагогам вдосконалити свої навички та у своїй роботі ефективно використовувати різноманітні прийоми та методи формування наскрізних умінь учнів, зокрема вміння конструктивного керування емоціями.





вівторок, 2 квітня 2024 р.

Вебінар «Вивчення тем із розділу «Безпека і здоров’я людини»»

Вебінар, що відбувся 02 квітня 2024 року на тему «Вивчення тем із розділу «Безпека і здоров’я людини» в контексті викладання основ здоров’я та інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут»», здобув надзвичайно позитивні відгуки від усіх учасників.

Під час вебінару Тетяною Гіджеліцькою, методистом ХОІППО ім. А. Назаренка висвітлено ключові аспекти здоров'я та безпеки людини в контексті модельних та навчальних програм, а також запропоновано ряд додаткових ресурсів для викладання зазначених тем.

Особливої уваги заслуговують виступи колег-освітян:

Корецької Наталії, вчителя основ здоров’я Дунаєвецького ліцею №3 Дунаєвецької міської ради,

Мудь Оксани, вчителя біології та основ здоров’я Кульчинківської гімназії Красилівської міської ради.

Педагоги поділилися своїми знаннями та практичним досвідом щодо викладання тем безпеки і небезпеки воєнного часу, що наразі є надзвичайно актуальним.

Учасникам вебінару було рекомендовано ознайомитися з навчально-методичними напрацюваннями педагогів Хмельницької області, які стануть у нагоді при викладанні тем із розділу «Безпека і здоров’я людини». Ці матеріали розміщені на сторінках цифрової лабораторії прогресивного педагогічного досвіду Хмельницького ОІППО імені А. Назаренка за посиланням: https://vystavka.hoippo.km.ua/. Також вони включені до збірника «Безпека і здоров’я людини під час воєнного стану» (упор. Гіджеліцька Т.). Для додаткового ознайомлення з темою вебінару рекомендуємо переглянути презентацію за посиланням: https://docs.google.com/presentation/d/1W3ClmI26a0y1KO1zgJ4e7-fMxYuAfmUXm0iXWxGM1ao/edit?usp=sharing

Сподіваємося, що отримана інформація буде корисною у вашій педагогічній діяльності.





понеділок, 26 лютого 2024 р.

Заключний вебінар щодо вибору модельних навчальних програм на предметний цикл і підручників для 7 класу з інтегрованого курсу "Здоров'я, безпека та добробут"

26 лютого 2024 року відбувся заключний вебінар на тему "Модельні навчальні програми для циклу базового предметного навчання (7-9 класи). Підручники для 7 класу (інтегрований курс "Здоров'я, безпека та добробут")", який є методичним орієнтиром щодо вибору модельних навчальних програм на предметний цикл навчання та підручника для 7 класу. Також презентаційні матеріали слугуватимуть методичним кейсом учителю СЗО галузі для роботи у 2024/2025 н.р. 

Цьому заходу передували всеукраїнські та регіональні вебінари із Світланою Василенко, авторкою МНП та підручника до курсу, Юлією Мандренко, методисткою видавництва "Ранок", Оксаною Здирок, Ларисою Козловською та Лілією Криховець-Хом'як, співавторками підручника "Здоров'я, безпека та добробут", знайомство із оригінал-макетами підручників та презентаціями авторських концепцій підручників  тощо.